Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.szakkonybolt.penta.hu weboldalon (továbbiakban: Webáruház) elérhető szolgáltatás igénybevételének a vásárló (továbbiakban: Vevő) általi használatának feltételeit. A Vevő a Webáruház használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.
A Szolgáltató
- A www.szakkonyvbolt.penta.hu online áruházat a PENTA UNIÓ Zrt. üzemelteti (továbbiakban: “Szolgáltató”).
- A Szolgáltató cégneve: PENTA UNIÓ Oktatási Centrum Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: Szolgáltató).
- A Szolgáltató székhelye: 7622 Pécs, Czinderi u. 6.
- A Szolgáltató postai címe: 1051 Budapest, Sas utca 25.
- Adószám: 11679235-2-02
- Cégjegyzékszám: 02-10-060356
- A szakkonyvbolt.penta.hu tárhelyszolgáltatója az AB Plusz Bt. abplusz@abplusz.hu
- A szerződés nyelve magyar.
A szolgáltatás igénybevétele
Rendelés menete
A megrendelések leadása a szakkonyvbolt.penta.hu internetes áruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a felhasználók részére.
A megrendelés leadására regisztráció után és regisztráció nélkül is lehetőség van.
- Tegye kosárba a kívánt termék(ek)et.
- Amikor befejezte a válogatást, kattintson a „Kosár” gombra.
- A fizetési oldalon állítsa be az átvétel módját, majd kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.
- Adja meg szállítási és számlázási címét. Kérjük, ellenőrizze adatait!
- A fizetés oldal alján megjegyzést fűzhet rendeléséhez.
- A fizetési mód kiválasztása után a “Megrendelés elküldése” gombra kattintva fejezheti be a vásárlást.
Vásárlásáról minden esetben visszaigazoló e-mailt küld a szakkonyvbolt.penta.hu, melyet a rendelését követően automatikusan küldünk ki a Vevő által megadott címre a rendelés részletes adataival. (Amennyiben e-mailt nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük, ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját vagy hogy e-mail címét helyesen adta-e meg.) A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a rendelés azonosítóját, a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, termék megnevezését és a darabszámot, valamint a Vevő szállítási (név, cím, telefonszám) és számlázási (név, cím) adatait.
A rendelés leadása előtt a Vevőnek van lehetősége a regisztrációkor megadott adatok módosítására a módosult adatok felülírásával és rögzítésével. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma.
A szakkonyvbolt.penta.hu oldalon megadott árak forintban értendők, a belföldön (Magyarországon alkalmazandó) Áfát tartalmazzák. A fogyasztó által megvásárolt terméket a hatályos jogszabályok szerint alkalmazandó általános forgalmi adó terheli. A feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.
A Szolgáltató a weblapon az adott termékről fotót jelentet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek (színben stb.) eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.
Fizetési módok
Banki átutalás
Banki átutalás fizetési mód választása esetén a megrendelést követően Szolgáltató számlát küld a rendelés során megadott email címre. Az átutalás során a számla sorszámát szükséges a közlemény rovatban feltüntetni. A megvásárolt könyv csomagját az összeg jóváírását követő 1-3 munkanapon belül adjuk át a futárszolgálatnak, személyes átvétel esetén a jóváírást követő 1-2 munkanapon belül a könyvesbolt értesíti a Vásárlót, hogy átvehető a megrendelése.
Utánvét
Utánvét esetén a fizetés készpénzzel vagy bankkártyával, átvételkor történik.. Házhozszállítás, illetve csomagpontra szállítás esetén utánvételi díjat számítunk fel, melynek összege bruttó 400 Ft.
Bankkártyás fizetés
Bankkártyás fizetés esetén a kiválasztott áruk megrendelése után a Vevőt az Unicredit Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül valósul meg a bankkártyás fizetés. A Vásárló fizetési mód kiválasztásánál a “Bankkártyás fizetés” lehetőségre kattint, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrző kódot (CVC/CVV) megadja.
Bankkártyás fizetés esetén a vásárlás minden esetben forintban történik, a vételár jóváírására forintban kerül sor. Nem forintban vezetett bankszámlához vagy hitelszámlához tartozó kártyával történő fizetés esetén az online bankkártyás fizetés során a más devizából forintra váltást a vásárló kártya kibocsátó bankja végzi el, az általa meghatározott/biztosított árfolyamon, ez bankonként eltérő lehet.
Átvételi módok
Személyes átvétel
Személyes átvétel esetén nem számítunk fel kiszállítási költséget. Személyes átvétel helye: 1051 Budapest, Sas utca 25. 5. emelet. Az átvétel időpontjáról kollegáink minden esetben értesítik a Vevőt az általa megadott elérhetőségeken.
A személyes átvétel menete:
- A megrendelést követően automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk a Vevő által megadott e-mail címre arról, hogy megrendelése beérkezett hozzánk. (Amennyiben az e-mailt nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük, ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját.)
- Megrendelését feldolgozzuk.
- Ezt követően ügyfélszolgálatunk minden esetben egyedi értesítést küld e-mailben arra vonatkozóan, hogy mely időponttól veheti át megrendelését. Az egyedi értesítés nem egyezik meg az automatikus visszaigazoló e-maillel.
Házhozszállítás GLS futárszolgálattal
Várható kézbesítési idő: 1-3 munkanap
Kiszállítási díj: bruttó 1 990 Ft
A megrendelés összekészítése után Szolgáltató a csomagot a GLS futárának adja át, a rendszerbe vételről és a várható szállítási időről a GLS e-mailben automatikus értesítést küld. A e mailben található MÓDOSÍTÁS “gombra” kattintva a kiszállítás címe és időpontja módosítható.
Ha a címzett az első kiszállításnál nem tartózkodik a megadott címen, akkor a futár értesítőt hagy, és egyéb rendelkezés hiányában visszaviszi a depóba a csomagot. Az értesítőben megtalálja a csomagszámot és a GLS elérhetőségét. Ha felveszi a kapcsolatot telefonon vagy írásban a GLS-sel, azonnal egyeztetheti a következő kiszállítást. Ha az utolsó kiszállítás is sikertelen, a csomag visszakerül a feladóhoz.
Kézbesítés GLS csomagpontra
Várható kézbesítési idő: A 1-3 munkanap
Kiszállítási díj: bruttó 1 190 Ft
A megrendelés összekészítése után Szolgáltató a csomagot a GLS futárának adja át, a rendszerbe vételről és a várható szállítási időről a GLS küld értesítést. A szállítást követően Vevő a kiválasztott GLS csomagponton, annak nyitvatartási idejében tudja átvenni a csomagot a GLS által ismertetett módon és azonosítóval.
A GLS SMS-ben és/vagy e-mailben értesíti a Vevőt, amikor megérkezett a csomag a kiválasztott GLS CsomagPontra. A csomagot az értesítést követő munkanaptól számítva 5 munkanapon belül veheti át csomagszámmal és érvényes személyi okmány felmutatásával. A GLS CsomagPont üzletek nagy része hosszú nyitvatartással áll az ügyfelek rendelkezésére, így munkaidő után, akár szombaton is kényelmesen átvehető a csomag. Az utánvét fizetési lehetőség minden átvételi ponton megoldott, valamint számos üzletben bankkártyával is fizethet.
Kézbesítés GLS csomagautomatába
Várható kézbesítési idő: 1-3 munkanap
Kiszállítási díj: bruttó 1 190 Ft
A megrendelés összekészítése után Szolgáltató a csomagot a GLS futárának adja át, a rendszerbe vételről és a várható szállítási időről a GLS küld értesítést. A szállítást követően Vevő a kiválasztott, 0-24 órában hozzáférhető csomagautomatánál tudja átvenni a csomagot.
A GLS SMS-ben és/vagy e-mailben értesíti a Vevőt, amikor megérkezett a csomag a kiválasztott GLS Csomagautomatába. A csomagot az értesítést követő munkanaptól számítva 5 munkanapon belül veheti át a GLS által küldött SMS értesítőben szereplő kóddal. Az átvétel elmaradása esetén, az 5. munkanap után a GLS értesítés nélkül visszaküldi a feladónak a csomagot. Az utánvét fizetési lehetőség a Csomagautomaták esetében csak bankkártyával lehetséges. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik.
Házhozszállítás MPL futárszolgálattal
Várható kézbesítési idő: 1-7 munkanap
Kiszállítási díj: bruttó 1 990 Ft
A megrendelés összekészítése után Szolgáltató a csomagot a Magyar Posta Logisztika futárának adja át, a rendszerbe vételről és a várható szállítási időről az MPL küld értesítést.
Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.
Kézbesítés PostaPontra
Várható kézbesítési idő: 1-7 munkanap
Kiszállítási díj: bruttó 990 Ft
A megrendelés összekészítése után Szolgáltató a csomagot a Magyar Posta Logisztika futárának adja át, a rendszerbe vételről és a várható szállítási időről az MPL küld értesítést. A szállítást követően Vevő a kiválasztott PostaPonton, annak nyitvatartási idejében tudja átvenni a csomagot az MPL által ismertetett módon és azonosítóval.
Választható PostaPont típusok: Postán maradó / Partner PostaPont (Mol, Coop, Mediamarkt)
A Postára (Postán maradóként) vagy Partner PostaPontra címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely 5 munkanap lehet. A Postán maradóként feladott küldemények átvétele a posták nyitvatartási idejében lehetséges. Több, mint 180 postánál – külön díj felszámítása nélkül – a hétvégi nyitvatartási rend miatt szombaton is átvehetők a pénteken 1 munkanapos időgaranciával feladott csomagok.
Kézbesítés MPL Csomagautomatába
Várható kézbesítési idő: 1-7 munkanap
Kiszállítási díj: bruttó 990 Ft
A megrendelés összekészítése után Szolgáltató a csomagot a Magyar Posta Logisztika futárának adja át, a rendszerbe vételről és a várható szállítási időről az MPL küld értesítést. A szállítást követően Vevő a kiválasztott, 0-24 órában hozzáférhető csomagautomatánál tudja átvenni a csomagot.
Csomagautomatára címzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára és e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről, mely az üzenet kézbesítését követő 2 munkanap. A legtöbb automata a hét minden napján, 0-24 órában hozzáférhető. A csomag az üzenetben kapott azonosító kóddal, várakozás nélkül kivehető az automatából. Amennyiben a csomag árufizetés többletszolgáltatással (utánvéttel) került feladásra, a csomag átvételéhez a címzettnek az automatánál bankkártyával kell rendeznie az árufizetés összegét. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik. Ha a csomagot a 2 munkanapos határidő alatt nem vették át, a küldeményt az MPL beszállítja a postára. Ekkor a címzett SMS-ben és e-mail-ben újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át (a feladó megjelölése szerint 5 munkanap áll rendelkezésére).
Elállási/felmondási tájékoztató
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: PENTA UNIÓ Zrt. 1051 Budapest, Sas utca 25. e-mail: konyvesbolt@penta.hu
Elállási/felmondási nyilatkozatmintát itt éri el: Elállási/felmondási nyilatkozatminta
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Ön nem gyakorolhatja fentiek szerint elállási/felmondási jogát, a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vevő a csomagolást felbontotta.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 29. § (1) bekezdésének m) pontja értelmében Ekönyvekre (nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom) nem vonatkozik az elállási jog. Ön az E-könyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát.
Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e! Hanghordozók (CD/MC) és filmek esetében (DVD/VHS) Ön csak akkor jogosult elállási/felmondási jogát gyakorolni, ha azok bizonyítottan gyártási hibából eredően nem használhatók rendeltetésszerűen.
Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást (kivéve a fuvarozási költséget és azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során banki átutalás fizetési módot alkalmazunk. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 8 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 8 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Garancia
A forgalmazott termékekre a Szolgáltató minőségi garanciát vállal. Ez azt jelenti, hogy ha a megrendelt könyv hibás, vagy esetleg a szállítás során sérül meg, akkor a Szolgáltató ezekre díjmentes cserét biztosít. A csere személyesen a 1051 Budapest, Sas u. 25. szám alatt, illetve postai úton oldható meg, utóbbi esetben a csomagfelvételt mi intézzük és annak költsége minket terhel, a Vevőnek csak munkaidőben a Vevő által megjelölt felvételi ponton kell lennie. A hibás termék cseréje csak az eredeti számla, vagy számlamásolat bemutatásával biztosítható. Amennyiben a cserére szoruló kiadványból több példány nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató lehetőséget biztosít másik könyv választására a hibás kiadvány helyett. Amennyiben a Vevő nem talál érdeklődésének megfelelő kiadványt, a hibás könyv vételárát a Szolgáltató visszatéríti neki. A Vevő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei is a Vevőt terhelik, amennyiben az újraküldés iránti igényét jelzi felénk. Minden egyéb esetben az át nem vett könyvek nem kerülnek újra feladásra.
Panaszkezelés
Szolgáltató a panaszokat az Ügyfélszolgálati és panaszkezelési szabályzatban leírtak szerint kezeli.
Adatkezelés
A megrendelés során a Vevő magánszemély adatait (név, e-mail cím, mobilszám), illetve a Számlázási adatokat (a számlázási név, cím) a honlap csak regisztráció esetén tárolja, (a regisztráció nélküli rendelés esetén a következő megrendelésekor ezeket újra meg kell adni). A Vevő által megadott adatokat a Szolgáltató szerződéses jogviszony (adásvétel) és a számviteli jogszabályban előírt kötelezettség teljesítése céljából, illetve elállása esetén jogos érdek alapján kezeli. Amennyiben nem személyes átvételt választ a megrendelése során, úgy a megrendelés kiszállításhoz (házhoz szállítás, csomagpont) szükséges adatokat a Szolgáltató, mint adatkezelő vállalkozási szerződés alapján a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.), mint adatfeldolgozó részére továbbítja. Amennyiben a Szolgáltató tudomást szerez arról, hogy a Vevő valamely harmadik személy jogait megsérti vagy a megrendelés során vagy egyéb úton jogszabályt sértő módon más személyes adatait használja, a Szolgáltató megteszi a szükséges jogi intézkedéseket az okozott kár megtérítése, valamint a fenti magatartásokat megvalósító személy jogi úton történő felelősségre vonása érdekében. A Szolgáltató az ilyen esetekben minden tőle telhető segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából és felelősségre vonása érdekében. Jelen ÁSZF elfogadásával a Vevő elfogadja az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.
Egyéb rendelkezések
Szolgáltató és Vevő vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni. Fogyasztó és Szolgáltató jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság illetékességét.